جدلية استخدام المؤلفين الموسيقيين للأصوات الطبيعية والأصوات الالكترونية في التأليف الموسيقي في أوروبا خلال النصف الثاني من القرن العشرين

المؤلفون

  • اياد عبد الحفيظ محمد
  • رامي حداد

الملخص

العربية في المتن

This paper aims at identifying the main trends in musical composition using Electronic sounds along with Acoustic sounds, through the Analysis of the nature and relationship between those two types of sounds in the framework of

European composers of the second half of the twentieth century. 

The study reveals three major tendencies in the relationship between Acoustic and Electronic sounds. The direct contrast between these two sets, is the first form of this dialectic relationship.

The second tendency is represented in the activation of additional elements of musical composition, which in turn, constitute alternative criteria to divide the voices used and new lines of contrast between them, in an attempt to avoid the single direct contrast in musical composition. 

The third dimension represents a return to the cultural symbolism of the "Acoustic” and “Electronic" and establishing a complementary relation between them

التنزيلات

منشور

2024-02-21

كيفية الاقتباس

عبد الحفيظ محمد ا., & حداد ر. (2024). جدلية استخدام المؤلفين الموسيقيين للأصوات الطبيعية والأصوات الالكترونية في التأليف الموسيقي في أوروبا خلال النصف الثاني من القرن العشرين. المجلة الأردنية للفنون, 5(2). استرجع في من https://jja.yu.edu.jo/index.php/jja/article/view/368

إصدار

القسم

Articles

الأعمال الأكثر قراءة لنفس المؤلف/المؤلفين